home / veel_gestelde_vragen
Veelgestelde vragen
Hieronder vindt je antwoord op veelgestelde vragen over self storage en een huurcontract afsluiten, betalen of opzeggen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
-
Wat zijn de openingstijden?
Standaard heb je zeven dagen per week toegang tot de opslagruimte van 's ochtends 06:00 uur tot 's avonds 23:00 uur.
-
Wat zijn de algemene huurvoorwaarden?
Je kunt hier de uitgebreide Algemene Huur- en Gebruikersvoorwaarden lezen.
-
Hoe kan ik betalen?
Betaling van de huurprijs is verschuldigd bij vooruitbetaling voor aanvang van de huurperiode. De huurtermijnen dient u zelf aan ons over te maken op IBAN NL39RABO 0369 6926 40 t.n.v. R. Nijland.
-
Wat zijn de tarieven?
Je kunt de grootte en de huurtermijn zelf bepalen. Je kunt de opslagruimte dus perfect afstemmen op je eigen budget en behoeften.
Bekijk de starttarieven voor de diverse opslagruimtes die wij aanbieden. Onze tarieven zijn per maand.
Eenmalige kosten
Eenmalige administratiekosten van € 12,50 wanneer je een contract bij ons afsluit. Een nieuw slot ter waarde van € 15,50 om ervoor te zorgen dat niemand anders bij je eigendommen kan. -
Hoe kan ik mijn huurcontract opzeggen?
Beëindiging van de Overeenkomst vindt plaats door schriftelijke opzegging per mail, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
-
Moet ik langskomen op de vestiging om het huurcontract te regelen?
Ja, vooraf moeten wij de identiteit aan de hand van je identiteitsbewijs controleren.
Voor persoonlijke opslag: een geldig identiteitsbewijs met foto (identiteitskaart, rijbewijs of paspoort).
Voor zakelijke opslag: een bewijs van de connectie met het bedrijf (bv. je visitekaartje) en een geldig identiteitsbewijs met foto. -
De afmeting van de box van mijn keuze staat er niet bij?
Wij kunnen boxen koppelen. Neem hiervoor contact met ons op. Wij zoeken naar een passende oplossing.
-
Kan ik langskomen op locatie om de opslagbox te bekijken?
Ja dat is mogelijk maar alleen op afspraak, neem hiervoor contact met ons op.
-
Kan ik bij Safebox alles opslaan?
Het is Huurder uitdrukkelijk niet toegestaan om in de gehuurde Opslagunit:
a. elektrische auto’s op te slaan;
b. voertuigen op te slaan waarmee gewasbeschermingsmiddelen zijn toegepast;
c. zaken op te slaan of voorhanden te hebben waarvan het voorhanden hebben een strafbaar feit oplevert;
d. ontvlambare of ontplofbare stoffen op te slaan of te gebruiken;
e. zaken op te slaan of te gebruiken waarvan schade aan het milieu – bijvoorbeeld aan lucht, ondergrond of bodemwater – ontstaat of redelijkerwijs kan ontstaan;
f. aan bederf onderhevige zaken of levende have op te slaan of te laten verblijven;
g. zaken op te slaan of voorhanden te hebben waarvoor van overheidswege vergunning is vereist. Verhuurder kan opslag van dergelijke zaken eventueel toestaan, mits huurder vooraf aantoont over de nodige vergunningen te beschikken;
h. als commerciële ruimte c.q. winkel(-ruimte) en hier klanten te ontvangen;
i. zaken op te slaan die een bijzondere waarde vertegenwoordigen, zoals contanten, waardepapieren, juwelen, kunstvoorwerpen, zaken met bijzondere emotionele waarde en dergelijke meer. Voornoemde opsomming is niet limitatief. -
Moet ik over gehuurde opslag BTW betalen?
Particuliere en zakelijke huurders zijn vrijgesteld van BTW over gehuurde opslagruimte.
-
Zijn mijn spullen verzekerd?
Jouw opgeslagen eigendommen zijn niet automatisch verzekerd. Niet elke verzekeraar dekt goederen die buiten de eigen woning zijn opgeslagen. Wij raden je dan ook aan om navraag te doen bij jouw verzekeringsadviseur of verzekeringsmaatschappij.
-
Hoe is de beveiliging van het pand en mijn opslagbox geregeld?
Er is altijd toegangscontrole tot het pand via toegangscode en op elke opslagruimte is 24/7 toezicht via camerabewaking. Bovendien sluit je jouw eigen opslagruimte af met je eigen slot. Het is ook mogelijk om een persoonlijk alarm op jouw eigen opslagbox te nemen. Voor prijzen zie boekings module met of zonder alarm. (kosten €2,50 per maand)
-
Wat moet ik doen als ik mijn sleutels kwijt ben?
Uit veiligheidsoverwegingen zijn er geen reservesleutels aanwezig. Neem contact op met safebox om het slot te verwijderen, neem altijd een legitimatie bewijs mee. De kosten hiervoor komen voor rekening van de huurder.
-
Wat moet ik doen als ik mijn toegangscode kwijt ben?
Neem contact op met safebox uit veiligheidsoverwegingen geven wij deze code alleen aan de persoon die het huurcontract heeft afgesloten.
Dit betekent dus dat je alleen op vertoon van een geldig identificatiebewijs een nieuwe toegangscode kunt krijgen. -
Kan ik mijn spullen overdekt laden en lossen?
Het terrein voor laden en lossen is overdekt, daarnaast kun je gebruik maken van trolleys en rol containers.
Voor de units op de 1e etage is er een personen/goederenlift aanwezig.